68598585

Uniós intézményeket látogattak az SZTE ÁJTK politikatudományok és nemzetközi tanulmányok szakos hallgatói

2019. március 18 és 21. között brüsszeli tanulmányút keretében látogattak uniós intézményeket az SZTE ÁJTK politikatudományok és nemzetközi tanulmányok szakos hallgatói, valamint a Politológiai Tanszék és a Nemzetközi és Regionális Tanulmányok Intézete oktatói.

A háromnapos tanulmányi kirándulás első napján gépünk délelőtt 10 órakor landolt a Charleroi repülőtéren, majd egy további rövid utazást követően a városközponthoz 7-8 percnyi sétára található szállásra érkeztünk, a nap további része pedig városnézéssel, valamint a belga sörök feltérképezésével és az ezt kísérő rendkívül jó hangulatú beszélgetésekkel telt.

01285847414
A méltán híres Delirium Pub-ban

A második nap délelőttjén az Európai Bizottságba látogattunk, Navracsics Tibor biztos úr kabinetjébe, ahol vendéglátónk, Petri Bernadett kalauzolt minket végig a Berlaymont épületen, majd egy közel másfél órás beszélgetés következett, amelynek keretében feltehettük a Bizottság működésével, a magyar biztos portfóliójához tartozó politikaterületekkel (oktatás, kultúra, fiatalság és sport), valamint az aktuális politikai kérdésekkel kapcsolatos kérdéseinket. A Bizottság éttermében elfogyasztott ebédünket követően délután az Atomiumhoz látogattunk, hogy megtekintsük az európai integráció egyik fontos mérföldkövének, az Európai Atomenergia Közösségnek emléket állító épületet, amelyet eredetileg az 1958-as brüsszeli világkiállításra készítettek és fennállását is csak annak idejére tervezték, népszerűsége azonban mára Brüsszel egyik ikonikus jelképévé emelte.

96859855
Az Atomium

A harmadik nap délelőttjén az Európai Külügyi Szolgálatnál jártunk, ahol Nicole Meijer, a szervezet látogatóközpontjának vezetője fogadott bennünket. Ezt követően két szakmai előadás révén nyerhettünk betekintést az EKSZ szerteágazó tevékenységébe: Adrianus Koetsenruijter, a Vizsgálati Osztály tanácsadója az EKSZ szerepéről és prioritásairól, valamint az EU közös kül- és biztonságpolitikájáról tartott nekünk egy rendkívül jó hangulatú és a hallgatóságot is aktívan bevonó előadást, majd Rozmer András, az Energiadiplomácia és Nukleáris Biztonság Osztály csoportvezetője előadásában hallhattunk az EU energiapolitikájáról, valamint az EKSZ-ben végzett munka gyakorlati kérdéseiről.

969585858585
Az Európai Külügyi Szolgálatban

Kora délután megérkeztünk az Európai Parlamentbe, ahol vendéglátóink Ujhelyi István EP-képviselő és asszisztense, Pancza Zoltán – korábban mindketten az SZTE ÁJTK hallgatói – voltak. Az épület bejárását és az ebédet követően egy, az EP általános működésébe betekintést nyújtó előadáson vettünk részt, amelynek végén kérdéseket intézhettünk Ujhelyi képviselő úrhoz. EP-látogatásunkat az éppen Brüsszelben zajló plenáris ülés látogatásával zártuk, ahol a karzatról figyelhettük meg az Európai Parlament munkáját.

798596258585
Az Európai Parlament plenáris ülése

Programokban bővelkedő háromnapos tanulmányutunk során sok szakmai és kulturális tapasztalattal, valamint élménnyel gazdagodtunk, nem beszélve a rendkívül jó hangulatban együtt töltött időről, amelyhez nagyban hozzájárult a brüsszeli időjárástól szokatlan verőfényes napsütés, amely utazásunk szinte teljes ideje alatt kísért bennünket.