Bezár

2019

68598585

Uniós intézményeket látogattak az SZTE ÁJTK politikatudományok és nemzetközi tanulmányok szakos hallgatói

2019. április 23.
3 perc
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

2019. március 18 és 21. között brüsszeli tanulmányút keretében látogattak uniós intézményeket az SZTE ÁJTK politikatudományok és nemzetközi tanulmányok szakos hallgatói, valamint a Politológiai Tanszék és a Nemzetközi és Regionális Tanulmányok Intézete oktatói.

A háromnapos tanulmányi kirándulás első napján gépünk délelőtt 10 órakor landolt a Charleroi repülőtéren, majd egy további rövid utazást követően a városközponthoz 7-8 percnyi sétára található szállásra érkeztünk, a nap további része pedig városnézéssel, valamint a belga sörök feltérképezésével és az ezt kísérő rendkívül jó hangulatú beszélgetésekkel telt.

01285847414
A méltán híres Delirium Pub-ban

A második nap délelőttjén az Európai Bizottságba látogattunk, Navracsics Tibor biztos úr kabinetjébe, ahol vendéglátónk, Petri Bernadett kalauzolt minket végig a Berlaymont épületen, majd egy közel másfél órás beszélgetés következett, amelynek keretében feltehettük a Bizottság működésével, a magyar biztos portfóliójához tartozó politikaterületekkel (oktatás, kultúra, fiatalság és sport), valamint az aktuális politikai kérdésekkel kapcsolatos kérdéseinket. A Bizottság éttermében elfogyasztott ebédünket követően délután az Atomiumhoz látogattunk, hogy megtekintsük az európai integráció egyik fontos mérföldkövének, az Európai Atomenergia Közösségnek emléket állító épületet, amelyet eredetileg az 1958-as brüsszeli világkiállításra készítettek és fennállását is csak annak idejére tervezték, népszerűsége azonban mára Brüsszel egyik ikonikus jelképévé emelte.

96859855
Az Atomium

A harmadik nap délelőttjén az Európai Külügyi Szolgálatnál jártunk, ahol Nicole Meijer, a szervezet látogatóközpontjának vezetője fogadott bennünket. Ezt követően két szakmai előadás révén nyerhettünk betekintést az EKSZ szerteágazó tevékenységébe: Adrianus Koetsenruijter, a Vizsgálati Osztály tanácsadója az EKSZ szerepéről és prioritásairól, valamint az EU közös kül- és biztonságpolitikájáról tartott nekünk egy rendkívül jó hangulatú és a hallgatóságot is aktívan bevonó előadást, majd Rozmer András, az Energiadiplomácia és Nukleáris Biztonság Osztály csoportvezetője előadásában hallhattunk az EU energiapolitikájáról, valamint az EKSZ-ben végzett munka gyakorlati kérdéseiről.

969585858585
Az Európai Külügyi Szolgálatban

Kora délután megérkeztünk az Európai Parlamentbe, ahol vendéglátóink Ujhelyi István EP-képviselő és asszisztense, Pancza Zoltán – korábban mindketten az SZTE ÁJTK hallgatói – voltak. Az épület bejárását és az ebédet követően egy, az EP általános működésébe betekintést nyújtó előadáson vettünk részt, amelynek végén kérdéseket intézhettünk Ujhelyi képviselő úrhoz. EP-látogatásunkat az éppen Brüsszelben zajló plenáris ülés látogatásával zártuk, ahol a karzatról figyelhettük meg az Európai Parlament munkáját.

798596258585
Az Európai Parlament plenáris ülése

Programokban bővelkedő háromnapos tanulmányutunk során sok szakmai és kulturális tapasztalattal, valamint élménnyel gazdagodtunk, nem beszélve a rendkívül jó hangulatban együtt töltött időről, amelyhez nagyban hozzájárult a brüsszeli időjárástól szokatlan verőfényes napsütés, amely utazásunk szinte teljes ideje alatt kísért bennünket.